מתווה סמוטריץ', ההתנגדות והאתגר הגדול: חוק הגיוס – לאן

מהדורת הבוקר 1 Comment on מתווה סמוטריץ', ההתנגדות והאתגר הגדול: חוק הגיוס – לאן

הפרשן הפוליטי של "קול חי" איתי גדסי בשיחה עם מגישי מהדורת הבוקר על ההיערכות בקואליציה לחקיקה מחודשת של "חוק הגיוס"

צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תפוח האדמה הלוהט המתקרא "חוק הגיוס", מתגלגל שוב לפתחה של הממשלה שצריכה לחוקק הסדר חדש בנושא גיוסם או אי-גיוסם של תלמידי הישיבות לצה"ל.

כזכור, מאז ביטל בית המשפט העליון את ההסדר האחרון שנקבע בחוק לעניין דחיית שירותם של בני הישיבות בצבא, נדחתה ע"י בג"ץ שוב ושוב תחולת פסק הדין, מה שמאפשר באופן זמני את המשך קיום ההסדר ודחיית שירותם של תלמידי הישיבות עד הגעתם לגיל פטור ופטירתם משירות. ללא אותה דחיה ובהיעדר חוק חדש שיסדיר את הנושא – חייבים כלל בני הישיבות בגיוס לצבא ככל אזרח אחר.

הפרשן הפוליטי של "קול חי", איתי גדסי שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (ראשון) על הדיונים בקואליציה סביב הנושא והמתווים השונים שעולים ונידונים בממשלה.

מתווה סמוטריץ' שפורסם הבוקר ב"ישראל היום" תחת הכותרת "חוזה חברתי חדש לשוויון בנטל", מבקש להוריד את גיל הפטור ל-21 ולעודד יציאה לשוק העבודה לצד קיצור השירות, העלאת שכר ללוחמים והטבות לאחר השחרור. בינתיים שר הביטחון גלנט מציב קשיים ומעוניין להעניק פטורים רק בגיל 23.

במפלגות החרדיות לא מוכנים להתפשר בנושא ה"מכסות" וחוששים גם מיציאה של מספר רב מידי של אברכים מהכוללים עם הורדת גיל הפטור. והאתגר הגדול ביותר של הממשלה בנושא: למצוא חוק שיצלח את מבחן בג"ץ ויחליק גם בגרונם של המוחים נגד הממשלה, שכבר הראו יכולות גבוהות למדי, כולל השבתת המשק.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כעת יפתח המלחמה האמיתית של השמאל שהיא נגד החרדים וינופפו את הענין של שוויון בנטל וחס ושלו' יהיה סכנה לחרדים ללכת ברחובות צריכים הסברה מאסיבית, ובאם לא אנחנו ניכשל כמו השר לוין. המדינה מנוהלת על ידי בריונים ואנשים אלימים שאינם נבחרי ציבור.